Step Up 2 the Streets (PG)

Film

Drama

migrate.39931.jpg

Time Out rating:

<strong>Rating: </strong><span class='lf-avgRating'>2</span>/5

User ratings:

<strong>Rating: </strong><span class='lf-avgRating'>5</span>/5
Rate this
 

Time Out says

Tue Mar 18 2008

It’s a case of more of the same in this follow up to teen dance drama ‘Step Up’ – only this time the street kid shaking up the posh school is female. After enrolling in a school of arts, rebellious Andie (Briana Evigan) meets privileged Chase (Robert Hoffman), who’s wowed by her moves and wants to get jiggy with her in every sense. But things are kept clean in this PG version of urban culture, which can make it implausible at times.

Still, ‘Step Up’ was a hit with the kids, and this may be too – its Stateside success means a third film is already in the works. Many dance scenes are spectacular, including the opening number in which Andie’s crew takes commuters by surprise by performing on a subway train. But this sequel is missing the first film’s greatest tween draw: hunky hero Channing Tatum, who merely cameos here before giving way to the bland Hoffman. This time, the male love interest is the safe one, not the dangerous rebel with the risqué moves. Honestly, haven’t they seen ‘Dirty Dancing’?
0

Reviews

Add +

Release details

Rated:

PG

UK release:

Fri Mar 21, 2008

Duration:

97 mins

Users say

0
<strong>Rating: </strong><span class='lf-avgRating'>0</span>/5

Average User Rating

4.7 / 5

Rating Breakdown

  • 5 star:112
  • 4 star:12
  • 3 star:5
  • 2 star:2
  • 1 star:0
LiveReviews|249
1 person listening
Raachyy

Iiits Thee Best Film EvahhNoo Joke Its Amazing Ii HOope der is a step up 3 Or Somthing lke dat 2 come owt Cus dat one n step up one is da best :D lvoe yahh x

Raachyy

Iiits Thee Best Film EvahhNoo Joke Its Amazing Ii HOope der is a step up 3 Or Somthing lke dat 2 come owt Cus dat one n step up one is da best :D lvoe yahh x

Jamie

I love this movie and the first 1! I hope they come out with a 3rd!!!

Jamie

I love this movie and the first 1! I hope they come out with a 3rd!!!

tracy

oh yeah n i ope ders a step up 3 cuz dat wud v wiked x x x x x x x x x x x x x x x woooop 4 u lol x x x x x x x x x x

tracy

oh yeah n i ope ders a step up 3 cuz dat wud v wiked x x x x x x x x x x x x x x x woooop 4 u lol x x x x x x x x x x

Mimi

I think that it looks like a really brilliant film! I haven't seen it yet but I will very soon! I love dancing and go to dance school.

Mimi

I think that it looks like a really brilliant film! I haven't seen it yet but I will very soon! I love dancing and go to dance school.

Gabby....X

This was one of the best films i think i have ever seen. The dancing was amazing and the acting was immense along with the fantastic storyline. This is defiantely a must see, everyone i went with loved it and everyone i have told about it went to see it and came away smiling. Best film of 2008 so far, this will be a hard one to beat!

Gabby....X

This was one of the best films i think i have ever seen. The dancing was amazing and the acting was immense along with the fantastic storyline. This is defiantely a must see, everyone i went with loved it and everyone i have told about it went to see it and came away smiling. Best film of 2008 so far, this will be a hard one to beat!

Emma

Step up 2 is just soooo good!!! I have seen it now 2wice in cinema and am going to see it again!!! I just cant get enough of the action!!!!

Emma

Step up 2 is just soooo good!!! I have seen it now 2wice in cinema and am going to see it again!!! I just cant get enough of the action!!!!

jess

This Film Was Amazing. Really Good Film. Go And See It Its Fab ..=].....

jess

This Film Was Amazing. Really Good Film. Go And See It Its Fab ..=].....

Fumez

I thought this would be a dreary cringey predictable dance film and had low expectation (though I'd arrange to go to the cinema and there was nothing else on) but actually it was pretty good! The plot was as unpredictable as you can make a dancing film be, let's be honest, the same things happen. And wow, the dancing... I'm a dancer so I appreciate it especially. . In terms of dancing- it wipes the floor with "u got served" which I used to worship. Sick film.

kimz

this film waz excelent so keep watching excelent so watch it come on xxxxxxxxxxxxxxxxxxxlolxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kimz

this film waz excelent so keep watching excelent so watch it come on xxxxxxxxxxxxxxxxxxxlolxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rachel

Brilliant! I went to the cinema expecting to see an average sort of film and was delighted about how clearly fantastic it turned out to be!

Blondie

HIAA PPL PLZ SAY IF YOU LADS OR LASSES AGGREE WID MEHH DAT DIS IS A PROPER SOUND FILM IF YA DO PUT A X AT DA END OF YA EMAIL THX LODS OF LOVE FROM HOLLIE X :P X

Blondie

HIAA PPL PLZ SAY IF YOU LADS OR LASSES AGGREE WID MEHH DAT DIS IS A PROPER SOUND FILM IF YA DO PUT A X AT DA END OF YA EMAIL THX LODS OF LOVE FROM HOLLIE X :P X

kitty

the best film eva! all the actors wr fab and the dancin ws totally gr8t! evri1 sould watch it!

kitty

the best film eva! all the actors wr fab and the dancin ws totally gr8t! evri1 sould watch it!

Sinead

This film is AMAZING!!! best film ever if you havn't seen it you should watch it its fab!

Sinead

This film is AMAZING!!! best film ever if you havn't seen it you should watch it its fab!

Ellie &amp; Lois

1 word ...... MINT..... it was AMAZING ....... must see great choreography and amazing dancing great just great still shocked how great it was!!!!

Ellie &amp; Lois

1 word ...... MINT..... it was AMAZING ....... must see great choreography and amazing dancing great just great still shocked how great it was!!!!

vonny..x

entertaining, its predicatbale, brinan evigan is very winning, robert hoffman needs to be better, high eneregy climax, some slow spots, inteslely formulaic

2 HOT 4 YOU BLONDIEE

sourey got low low low low low low low low appel bottam jeans boots wid da fur tha whole club was luken at her SOUND MOVIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! who else thinks so !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 HOT 4 YOU BLONDIEE

sourey got low low low low low low low low appel bottam jeans boots wid da fur tha whole club was luken at her SOUND MOVIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! who else thinks so !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kirsty, Sheffield

I really enjoyed this film. It was sooo good, wanted to get up and dance. Cant believe it only got 2 stars, should be more than that! Ive got the 1st one on dvd and cant wait for this one to come out on dvd too! Wicked film to go and see with the girl.

Kirsty, Sheffield

I really enjoyed this film. It was sooo good, wanted to get up and dance. Cant believe it only got 2 stars, should be more than that! Ive got the 1st one on dvd and cant wait for this one to come out on dvd too! Wicked film to go and see with the girl.

Show More